„Szeretnék előléptetést”, „Több időt fordítok kapcsolatépítésre”, „Kevesebb időt töltök a közösségi médiában”. Az utóbbi években ezeket a fogadalmakat tette a legtöbb munkavállaló Újévkor karrierszakértők szerint. Érdemes újragondolni ezeket, mert többnyire nem tartjuk be, vagy ebben a formában nincs értelmük. De akkor mi legyen az új fogadalom? Ezt összegezte a Fastcompany.com oldal.

Régi fogadalom: Szeretnék előléptetést
Új fogadalom: Olyan lépést teszek, ami segíti hosszú távú karriercéljaimat
Vicki Salemi anyacégünk, a Monster.com amerikai állásportál karrierszakértője szerint sokan beleesnek abba a hibába, hogy olyan célokat tűznek ki, ami nem csak tőlük függ. Például előléptetés csak akkor lehetséges, ha megüresedik egy hely, változik a struktúra, bővül a vállalat. Érdemes úgy közelíteni a kérdéshez, hogy milyen készségekre, tudásra van szükségem az új pozícióban. Majd ezt követően célirányosan képezni magunkat és kifelé mutatni elkötelezettségünket. Ha ezt az erőfeszítést látják feletteseink, biztosan az esélyes jelöltek között szereplünk, ha üresedés vagy új pozíció adódik.

Régi fogadalom: Több időt fordítok kapcsolatépítésre és több ismerőst szerzek
Új fogadalom: Átgondoltan építem kapcsolataimat
Stratégia nélkül rendezvényeken a névjegykártya-gyűjtés és a LinkedIn oldalon a kapcsolatok bővítése kevés haszonnal kecsegtet – vallja Amanda Augustine, a TopResume amerikai oldal karrierszakértője. Ne a mennyiség, hanem a minőség legyen az elsődleges. Érdemes átgondolni, mely iparág milyen szintű képviselőivel szeretnék megismerkedni, őket hol lehet elérni. Azt se feledjük el, hogy a kapcsolatfelvétel csak az első lépés, fenn is kell tudni tartani azt.

Régi fogadalom: Kevesebb időt töltök a közösségi médiában
Új fogadalom: Stratégiát készítek a közösségi médiás kommunikációban
Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a Facebookon, a Linkedinen vagy az Instagramon töltött időt elpocsékoltnak érzik. Úgy vélik, haszontalan ott lenni, kevesebb idejük jut a munkára, a magánéletre. Ettől függetlenül nem érdemes eltűnni innen, csak ügyesen kell használni. A Careerbuilder.com állásportál felmérése szerint a HR-esek 35 százaléka nem hív be interjúra olyan jelöltet, akinek nem találja nyomát a közösségi médiában. Tanácsos olyan képet sugározni magunkról, ami vonzó lehet a potenciális munkaadók számára (főleg a LinkedIn oldalon). Ez lehet érdekes tartalom megosztása, blog írása, fotók, infografikák rendszeres frissítésben.

Régi fogadalom: Hatékonyabb leszek
Új fogadalom: Jobban fókuszálok a végeredményre
Ahelyett, hogy arra figyelnél, hogyan tudsz produktívabb lenni, inkább a kívánt végeredményre figyelj. Tehát ne a folyamatokat akard rövidebb idő alatt, kevesebb erőforrással befejezni (ez könnyen kiégéshez vezet), hanem a nagy egész alapján bontsd részekre - javasolja Vicki Salemi.

Régi fogadalom: Mentort keresek
Új fogadalom: Irányt mutató személyeket keresek
A mentorok fontos szerepet játszanak a karrierépítésben, de ne várd el, hogy megoldják a problémáidat, vezetői pozícióra javasolnak vagy egszerűen csak jobb állással kínálnak. Sokkal fontosabb olyan személyekkel körülvenni magadat (vagy úgy tekinteni mentorodra), akik impulzusokat adnak, felteszik a megfelelő kérdéseket, a választ pedig magadnak kell megadnod.

 

Pörgesd fel a karriered

Regisztrálj a Monsteren
REGISZTRÁLOK
Monster mobil alkalmazások - Gyors, kényelmes, ingyenes. Töltsd le alkalmazásunkat most!
android
ipad
iphone

Média partner 

jobinfo