Gombamód szaporodnak az online térben a bloggerek, a hobbi tollforgatók, az önjelölt tartalomkreátorok. Az időről-időre fel-felbukkanó 1-1 sikersztori hallatán persze akadnak, akik egyből ”Mostantól ebből fogok megélni!” csatakiáltással készek lennének mindent sutba dobni és rögtön hátat fordítani aktuális megélhetésüknek is. Tévhitek és tudnivalók a témában.

”Vannak fogyasztói és marketing szempontból top-témák - ha ezeket választom, biztos tarolni fogok”

Kétségtelen, hogy vannak a nagyközönség figyelmét szinte mindig felkeltő és valóban nagy online kattintás-számra váltható témák. (Pl: karrier, pénz, gasztronómia, siker, gyereknevelés, társkeresés, szépségápolás, család, stb.) A tapasztalatok ennek ellenére azt mutatják: ha a blog témája egyébként nem a blogger szívügye és nem tükrözi a személyes érdeklődését, elhivatottságát sem, a puszta marketing-törekvések többnyire ritkán érnek célba.

”Csak egy ütős poszt kell és minden egycsapásra megváltozik”

A bloggerek nyilván számon tartják eddigi legnépszerűbb, legolvasottabb és legütősebb posztjaikat. Ugyanakkor azt sem rejtik véka alá: olvasottságuk nem pusztán a vakszerencse és a véletlen műve. Egy-egy átütő poszt mögött már sokévi következetes és kitartó munka van - amelyeket gyakran rengeteg, kevésbé sikeres poszt és eredménytelen próbálkozás is megelőzött már. Ráadásul volt idő, amikor a siker legkisebb reménye nélkül, csakis magánszorgalomból és elhivatottságból űzték a tartalomgyártást.  

”Nem baj, ha nem tudok írni. Majd belejövök.”

Nyilván minden adottság, készség fejleszthető valamennyire és mindenképpen elismerést érdemel, aki bármely szakmában, területen vagy tevékenységben elkötelezte magát a fejlődés, a tanulás és az előrelépés mellett. Ugyanakkor tagadhatatlan, hogy a közismertebb közírók, bloggerek vagy a közösségimédia - látogatottságból tekintélyes szeletet magukénak tudhatók többnyire maguk is vagy a területen végzett profik - pl. PR-osok, újságírók, kommunikációs szakemberek, marketingesek, bölcsészek - vagy legalábbis hasonló területeken félbehagyott tanulmányokkal vagy szuper adottságokkal rendelkező őstehetségek, rengeteg kreativitással és olthatatlan lelkesedéssel. Akiknek alkalomadtán még egy-egy novella vagy irodalmi szempontból igényes vers megírása sem okozna különösebben gondot. Csakhogy az íráskészség nem mindenkinél alapértelmezett. Szókincsben, fogalmazáskészségben azért lehet fejlődni: ehhez viszont rengeteget kell olvasni és az írást is gyakorolni. Az internet, az online tér és az ehhez kapcsolódó webes platform viszont önmagában senkit nem tesz bloggerré. (Arról nem is beszélve, hogy marketing-optimalizációra, a megfelelő kulcsszavak elhelyezésére még a jól író bloggereknek is külön ügyelniük kell.)

”Blogolásból fogok megélni”

Mások sikerein felbuzdulva egyre többen úgy érzik: ők is ebből fognak megélni. Mindazonáltal a legtöbb blog - főként hazánkban - egyelőre inkább remek reklámfelület és marketingeszköz a szerző személyének, tevékenységének, vállalkozásának, termékének, szolgáltatásának vagy szakmájának. Ismertséget és elismertséget hozhat. Írókarrierek meghatározó előszobája lehet. Több munkához, megrendeléshez, szakmai felkéréshez, promócióhoz vagy lehetőséghez juttathat. Pályakezdőként, álláskeresőként, tudatos karrierépítőként akár még az önéletrajzban is jól jöhet. A blogolásban mára a vállalatok is meglátták a lehetőséget: gyakran ajánlanak, kínálnak termékeket kipróbálásra olyan bloggereknek, akik épp a profilukhoz kapcsolódó területeken vezetik a ”webnaplókat.” A közelmúltban például egy top-reklámügynökség bloggerek tucatjait invitálta az egyik ismert hipermarket sajtóeseményére, kozmetikai cikkeket tesztelni. Ugyanakkor a fentiekből adódóan se szabad a blogírás jelentőségét túlbecsülni. Pont ezért tekintsük inkább olyan hatékony, kreatív marketingeszköznek, amely előre vihet a pályafutásunkban, a karrierünkben - de komplett egzisztenciát azért ne akarjunk rá alapozni.

Amihez jól jöhet egy blog:

  • Karrierépítéshez
  • Szakmai presztízsnövekedéshez
  • Ismertté váláshoz
  • Több szakmai felkéréshez / megrendeléshez / megbízáshoz / médiaszerepléshez
  • Bejutáshoz főként kreatív szakmákba  

 

Pörgesd fel a karriered

Regisztrálj a Monsteren
REGISZTRÁLOK
Monster mobil alkalmazások - Gyors, kényelmes, ingyenes. Töltsd le alkalmazásunkat most!
android
ipad
iphone

Média partner 

jobinfo