Szirmai Gergely 2011-ben indította el a YouTube videómegosztón a Hollywood Hírügynökség filmkritikus vlogot (video-blogot.) A trendi premierfilmek egyes szám első személyű kritikáját profi animációval és effektekkel is megfűszerező filmkritikus munkáinak mára rajongótábora lett. 295 ezer feliratkozó, 45 millió megtekintés. Hogyan jutott ide? Mi kell a vlogger karrierhez?

”Az Index internetes portál stábjában gyakornokoskodtam a Színház és Filmművészeti Egyetem televíziós műsorkészítő szakos hallgatójaként. Itt az elején még főként képszerkesztéssel, animációkkal, videós háttérmunkákkal foglalkoztam. Az első filmkritikák pont ennek részeként születtek. De itt már bátorítottak, hogy személyesen is lépjek színre a kritikáimban. Hát lényegében minden így kezdődött. Az irányvonalat az is adta, hogy az egyetemen amúgy is rákaptam a mozira, a filmvilág ízére”- avat be a start körüli időszakba.

Gondolatébresztés a célja

Gergely televíziós műsorkészítőként végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Nem hagyományos karriert épített.

A vlogger célközönsége főként a 18-24 éves korosztályból kerül ki. Gergely szerint az ok pofonegyszerű. ”Leginkább ez a korosztály nyitott a még erős szórakoztató értékkel bíró, de már informatív közlésre, érdemi tartalomra is egyszerre törekedő látásmódra, amelyet képviselni igyekszem a videókban. És értek a nyelvükön annyira, hogy tudok egyszerre vicces és komoly is lenni az őket foglalkoztató témákban.” Ám a figyelemre méltó nézettségi adatok ellenére is úgy érzi: bármekkora befolyással bír egy ilyen intenzív online jelenlétű filmkritikus, nem a közgondolkodás formálása a leglényegesebb számára. Hanem a gondolatébresztés. ”Nem célom, hogy a személyes, szubjektív véleményemről győzzem meg a közönséget bármelyik témában. De ha legalább elgondolkodtattam őket valamennyire, már megérte.”

Nincs gyalázkodás a kommentekben

A Hollywood Hírügynökség filmkritikáiban egyébként azok a témák generálják a legnagyobb komment-áradatot és kavarnak nagy vihart, amelyek amúgy is. Így az abortusz, a marihuanalegalizálás, a melegházasság és a migránskérdés. Annyiban szerencsésnek érzi magát vloggerként, hogy törzsnézői kulturáltak a véleménynyilvánítás stílusában. ”Elég intelligens a közönség az értelmes vitákhoz. A vlog fennállása óta is csak egyetlen hozzászólót voltam kénytelen kitiltani”- jegyezte meg, hozzátéve. ”A trollokhoz amúgy is kénytelenek hozzászokni a vloggerek. Egy idő után immunisak lesznek rájuk.”

Az utazási vlogra is ráállnak

A Hollywood Hírügynökség mellett gameplay-re specializálódott Game Day Iroda - ahol egy vlogger - társával az új játékokat próbálják ki - mellett Gergely most indított egy travel channel vlogot. ”A családom ars poeticája: bármi történjék, utazásra, turistaélményekre félre kell tenni. Az új vlogban azokat szeretném - legalább virtuálisan - elutaztatni, világkörüli útra vinni, akiknek ez másként nem adatik meg. De itt az úti élmények, kalandok, tanulságok mellett majd az olcsón elérhető utazásokról is szót fogok ejteni.”

Csak tőled függ a siker

Így az, hogy az online csatornákból, a vlogolásból meg lehet élni, Gergely számára nem kérdés. Inkább úgy látja: csak a közönség körében jellemző tévhitek miatt homályos az összkép sokaknál. ”Nagy misztikum, gyakori értetlenkedés övezi a témát. Pedig ez is ugyanolyan szakma, mint a többi. Minden profi vlogger önálló vállalkozóként tevékenykedve, saját kreativitására, leleményességére utalva, folyamatosan ötletelve, precíz tervezéssel és jókora adag önfegyelemmel igazgatja a mindennapjait a minél nagyobb látogatottság generálása érdekében.” Ő maga is tervszerűen dolgozik. A premier-film megtekintését követő napon forgat. Majd a következőn vág és feltölti a videót a rajongóknak.

A Hollywood Hírügynökség promóvideója. Már 295 ezer követője van.

Így lehet pénzt csinálni a YouTube-on

De a YouTube partnerségről is temérdek tévhit kering a köztudatban. ”Hogy csak  „kiválasztottaknak” szól, hogy csak meghívásos alapon működik. Pedig dehogyis! Ez - a megfelelő opciók online beállításával - gyakorlatilag bárki számára elérhetővé válik. Bevételt azonban a magas nézettség, továbbá a videókra kihelyezett hirdetések kattintás-száma generál.” A profi vloggereknek ezen felül szponzorai is vannak. De magas látogatottság esetén már a produkció nevével fémjelzett reklámtárgyakkal is lehet támogatni a projektet. Hollywood Hírügynökséges támogatói termékekkel - például bögrével, pólóval - már Gergely is rendelkezik. ”A támogatói mód lehetőség arra, hogy a Hollywood Hírügynökség követői valamilyen formában támogassák a projektet és cserébe kapjanak érte még valamit.”

Hitelesség és őszinte érdeklődés nélkül nem megy 

A sikeres vlogolás és a kimagasló nézettségek kulcsának az őszinteséget is tartja. ”Téves elgondolás, rossz motiváció és irány racionálisan, csak a piacra fókuszálva, marketing alapon kreálni mindenféle video-projekteket, bár sokan tartanák járható útnak. Hiába kezd neki például egy bevételre vágyó, de a konyhát, a főzést gyűlölő valaki gasztro-vlogba. Ha nem őszinte, nem lesz hiteles. Így látogatott sem.”

Névjegy 

Szirmai Gergely filmkritikus, profi vlogger és YouTuber. Felsőfokú tanulmányait az ELTE Bölcsészettudományi karán kezdte, majd a  Színház- és Filmművészeti Egyetemen folytatta, televíziós műsorkészítő szakon. 295 ezer főt magáénak tudó Hollywood Hírügynökség videoblogját eddig összesen több mint 45 millió alkalommal töltötték le. Ám emellett game play és utazási profilú vlogokban is érdekelt. 

Pörgesd fel a karriered

Regisztrálj a Monsteren
REGISZTRÁLOK
Monster mobil alkalmazások - Gyors, kényelmes, ingyenes. Töltsd le alkalmazásunkat most!
android
ipad
iphone

Média partner 

jobinfo